KiwiWendy.reismee.nl

2014 in vogelvlucht

Hallo allemaal!

Het is alweer eventjes geleden, maar dan toch weer eens tijd voor een update. Intussen heeft de server van deze site ook problemen gehad en zijn een aanal verhalen verdwenen, dus even in vogelvlucht ook wat er allemaal gebeurd was:

Keith had een baan gekregen bij een "Trust Company" Die beheren het geld van mensen die genoeg over hebben om meer te doen als simpelweg van loonstrookje naar loonstrookje te leven zeg maar. Eerst werkte ie in de "trust" kant van het bedrijf, die vanalles doen zoals bv zakgeld toekennen aan iemand die niet goed met geld kan omgaan, maar een erfenis heeft ontvangen, of investeren in een huis voor iemand etc. Later verhuisde Keith naar de "financial" kant van het bedrijf, waar het geld van clienten belegd werd in (goed onderzochte) financiele producten. Nou, sinds het laaste verhaal (dat dus niet meer op deze site staat) is er heel wat gebeurd in het bedrijf. Eerst werden de "trust" en "financial" kant uit elkaar gehaald. Dat gaf een hoop gedoe doordat de meeste klanten met beide bedrijven van doen hadden en de nieuwe eigenaar van de "trust" dat niet wilde en dus klanten ging jatten en hun geld in andere dingen investeren. De "financial" ging natuurlijk in de tegenaanval, maar een deel van de klanten ging uiteraard toch verloren.

Toen kwam het australische gedeelte van het bedrijf slecht in het nieuws, wat resuleerde in een grote uittocht van klanten en werd het bedrijf weer verkocht. Dus Keith zit nog steeds op dezelfde plek, maar intussen met de 3de nieuwe baas...

Intussen heeft Keith zijn certificaat voor "financial advisor" gehaald en hoopt snel promotie te krijgen hierdoor. Dat was al bijna rond voordat de Australische tak van het bedrijf slecht in het nieuws kwam en dankzij het feit dat het bedrijf weer verkocht was, is het allemaal op de lange baan terecht gekomen. Maar hij heeft nog werk, wat niet al zijn (ex)-collega's hebben, dus waar werk is, is hoop :)

Nou, dan in vogelvlucht mijn werk situatie: Ik was het een beetje zat om elke dag op werk zitten wachten in het lab, dus ik besloot om de arbeidsmarkt weer op te gaan. Ik vond een leuk baantje bij een hovenier en ging 3 dagen per week voor hem werken en bleef 2 dagen op het lab. Aangezien de hematologie me alleen een 0-uren contract kon aanbieden (of elke dag voor een halve dag komen, wat ik dus echt niet zag zitten), verhuisde ik naar de klinische chemie voor 2 dagen per week. Er zit wel een addertje onder het gras daar, als de MPA ooit zou werken, dan verdwijnt mijn baan. Dat apparaat staat inussen 3 jaar te niksen, maar als het goed is, dan komt het over een paar maanden in de running. In dat geval moet ik weer een andere oplossing zien te vinden. Intussen werk ik ook op een 0-uren contract bij het dierenartsen lab en dat is wel leuk om daar ens af en toe te mogen komen spelen. Veel dingen gaan daar nog ouderwets met de hand, dus wel leuk om dat eens zo nu en dan te mogen doen ipv buisjes in een apparaat te stoppen. Want zo gaat dat op het huisartsen lab, op de hematologie jassen we er zo'n 900 buisjes per dag door en op de klinische chemie 1700 zowat.

Intussen heb ik mijn certificaat horticulture op zak en heb ik de belangrijkste trucjes wel van die hovenier afgekeken, dus ik besloot zelfstandig ondernemer te worden voor die 3 dagen per week. Een bijpassende auto gekocht (pick-up truck/ute) en wa gereedschap en wat flyers bij de buren in de bus gestopt. Nou, voordat ik het wist was ik overwelmt met werk, deze buurt zat blijkbaar heel hard op een tuinvrouw te wachten :p

Dus het liep goed vanaf de eerste dag en nu bijna een jaar later, loop het nog steeds. Ik ben wel voorzichtiger geworden met flyeren, steeds maar 100-200 flyers per keer zodat ik geen superlange wachtlijst opbouw. En die taktiek werkt goed, ik heb pas 4 keer geflyerd en krijg een goede stroom van opdrachten en langzaam komen ook al wat klanten binnen via mond-op-mond reclame.

Intussen ben ik ook weer part-time naar school aan het gaan voor een diploma in horticulture, maar na de eerste cursus van afgelopen semester ben ik me erover aan het bedenken of ik toch niet beter naar de bachelor in science over stap. Dat vooral omdat de leraren erop blijven hameren dat je zolang je het bedrijf hebt, je maar heel spaarzaam geld hebt om te besteden en vooral moet vertrouwen op de waarde die het bedrijf zal opbrengen bij verkoop. Dat was nu niet helemaal mijn bedoeling, om daar tientallen jaren op te moeten wachten voordat de geldzorgen voorbij zijn, zoveel gelduld heb ik niet. Buiten het feit dat die verkoop prijs van je bedrijf misschien ook wel tegenvalt en wat moet je dan? Ik was meer aan het denken om iets te doen dat inkomen gaf in de jaren dat ik nog fit ben en alles kan doen wat ik wil... Dus tja, toch nog maar even herzien, of biologisch kweken echt iets is voor voltijd baan of meer als een hobby/ part-time baan naast iets waar wel een redelijk inkomen vandaan komt. Komt tijd, komt raad, ik ben er vol van overtuigd dat het allemaal uieindelijk wel goed komt.

Intussen ben ik harstikke blij met die mooie balans van 2 dagen binnen en 3 dagen buiten werken en slaag ik er meestal in om de weekenden lekker te ontspannen ergens in de natuur. We zijn nog steeds niet uitgekeken op alle mooi plekjes die zo makkelijk te bereiken zijn vanuit deze stad. We krijgen komende week bezoek van Keith's zus en haar dochter, dus een goede reden om weer wat verder van huis te gaan en naar de top van dit eiland te rijden (6 uur rjden). we verheugen ons er al op om weer eens die kant op te kunnen, golden bay is wel zo'n beetje het mooiste plekje van het land (vinden de meeste toeristen en de meeste kiwi's ook). Vanwege het bezoek is het ook de eerste keer dat we er niet tussen uit kunnen piepen met de kerst en het allemaal aan ons voorbij laten gaan, dus dan toch maar weer eens een kerstdiner dit jaar. Het weer zou goed zijn, dus de bbq gaat aan en we gaan lekker buiten op het zonnedek zitten. Waarschijnlijk zullen weinig van jullie dat voorbeeld volgen ;) Ikzelf kan nog steeds niet wennen aan een zomerkerst, het past gewoon niet bij elkaar. Nu heeft het zuid-afrikaanse bezoek er ook nog eens nonnevotten bij besteld (die ik dan moet bakken), dus onkerstiger kan het wat mij betreft niet :p

En dan nieuw jaar... Het vuurwerk wordt hier afgestoken met guy fawkes, wat ergens in november valt, dus nieuw jaar is ook alles behalve nieuwjaarsachtig. Achja, zo heeft elk volk wel z'n eigenaardigheden, als ze allemaal hetzelfde waren, zou de wereld ook saai zijn ;)

En verder gaat het leven z'n gangetje. Er wordt flink getimmerd in de buurt, veel huizen hier hebben nu eindelijk hun reparaties van die aardbeving van 3 jaar geleden. Waaronder het huis van een buurman hier. Soms leverd dat vreemde situaties op, vanwege hun superstijle oprit. Vrachtwagens zijn te groot om tot het huis te rijden, dus dumpen ze hun lading op straat hier. Vervolgens zie je een aantal bouwvakkers zuchtend en steunend al dat zware materiaal naar het huis sjouwen. En dan nu opeens was onze omheining weg, want ze willen met een grote betonwagen daar naar beneden om aan de fundering te werken. Dat gaat nog wel leuk worden, ik ben zeer benieuwd of ze dat ding daar krijgen...

Zo hoeven wij dus niet de deur uit voor entertainment, het kom gewoon naar ons toe :) Maar goed ook, want veel entertainment heeft deze stad nog niet, de binnenstad is nog steeds in opbouw.

Verder nog iets? Volgens mij was het dat wel zo'n beetje.

Nou, fijne feestdagen allemaal en tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

t.peerlings@peerlings.eu

Heerlijk om je verhaal te lezen Wendy en dat het zo goed gaat met jullie.
Toch fijne Kerstdagen ondanks het tegenstrijdige gevoel warmte/kerst. Zal toch wel leuk worden, zeker met het uitstapje naar Golden Bay in het vooruitzicht. Veel plezier.
Groetjes, Tante Toos en Oom Jacques.

yvonne

Jullie hebben niet stil gezeten lees ik! Wat een mooie ontwikkelingen. Hopelijk komt het voor Keith ook snel goed met zijn werk. Die kerst in de zon met bbq en nonnevotten lijkt me niet verkeerd! Geniet ervan en tot snel! Xxx

Cecile Geurts-Huijbers

Hoi Wendy, ik had al een paar keer gekeken of ik een update gemist had. Dat blijkt nu dus van niet. Zo te horen hebben jullie het nog steeds naar de zin. Geniet ervan! Fijne kerstdagen in de zon en een eine goeie roetsch!! Lieve groet Cecile

Kees van de Velde

Wat leuk Wendy om weer een update te krijgen en zo te lezen hoe jullie leven daar verloopt. fijne feestdagen, met je bezoek, en goede jaarwisseling.

Marion

Ondanks onze wekelijkse skype is het ook leuk om dit verhaal te lezen. Ik wens jullie een superleuke tijd toe met de zus van Keith en zijn nichtje. En....volgend jaar staat dan als alles goed gaat de " knien"op het kerstmenu, tenminste als Keith er eentje kan bemachtigen ;p
Liefs en hele fijne feestdagen xxxxx mam

marian bruysten- van de berg

Een mooi verhaal en prachtige foto's!

Fijne feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active