KiwiWendy.reismee.nl

Aankomst Auckland

Hehe, we zijn er. Gisteren dan eindelijk aangekomen in Auckland.

Vanaf Londen heb ik gezellig afgereisd met een Duitse student bio-informatica (of zoiets), die nog helemaal niet gewent was aan reizen en die zo twijfelachtig was over hoe het juiste vliegtuig te vinden dat ie dolblij was dat ie gewoon achter iemand aan kon lopen wat toch dezelfde kant op moest. We moesten toevallig ook dezelfde bus weer in zodat ie zonder problemen zijn universiteit kon bereiken.

Meteen nadat onze wegen zich scheidde kwam ik alweer de volgende Duitser (pff, lijkt wel of die Pruisen overal zitten) tegen, een meisje (Julia) die ook in die bus zat en die naar hetzelfde hotel ging als ik. Dus we hebben samen ingecheckt en werden automatisch kamergenootjes.

In totaal liggen we met 6en op een kamertje, 4 meiden en 2 jongens. Plaats om onze bagage uit te pakken is er niet, zelfs nu alles ingepakt is kunnen we nauwelijks lopen op ons kamertje, maar het is wel beregezellig. 's Middags zijn Julia en ik de stad een beetje gaan verkennen, hebben eenhaven en het Albertpark gevonden. Dat is wel mooi aan deze stad, ook al is het een miljoenenstad, overal vind je binnen 5 minuten lopen wel een mooi stukje natuur of water.

Vandaag hebben we een informatiebijeenkomst gehad over allerlei zaken, wat er er allemaal te doen is, hoe je te verplaatsen, hoe werk te vinden, sofinummer en bankrekening openen, telefoonabonnementen enz.

Daarna was iedereen een beetje gaar van de overdosis informatie. We hebben onze telefoon-, bank- en sofinummer zooi op orde gebracht en een gratis tour (kiwitour) door Auckland geboekt voor morgen.

Het grappige is wel dat ik hier niet de enige ben zonder enig plan van aanpak, werkelijk iedereen is aan deze reis begonnen zonder een plan.

Het groepje wat zich tot nu toe bij me gevormd heeft bestaat uit dat Duitse meisje, een canadees meisje, 2 Deense meisjes en een Deense jongen.

Dat zal ook maar tijdelijk zijn, want hun hebben allemaal maar een krap budget, dus die gaan vrij snel op zoek naar werk en ikke ga lekker eerst toeristje spelen en als er tijd over is pas werken.

Reacties

Reacties

Pap

Hee Wendy,

Nou,de reis zit erop. Nu maar lekker de beentjes strekken zou ik zeggen.Ik kan me voorstellen dat je het na 32 uur reizen wel even gehad hebt maar gelukkig is dat achter de rug en kun je je plan gaan trekken voor de komende dagen.
De vooruitzichten en mogelijkheden voor het komende half jaar zijn prima.
Maak er een mooie tijd van!
Groetjes,
pap

Rikus

Wel Wendy, ik kan je wel vertellen dat het een lange reis is geweest, ik zal eraan denken als ik 36 uur onderweg ben om op de plaats van besteming aan te komen in Bolivia. hahaha

altijd nog weer baas boven baas :)

zoals je paps al zegt, maak er een mooie tijd van.

bls

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active