KiwiWendy.reismee.nl

Thailand

Hallo allemaal!

Even uiteg waarom er foto's van Thailand op deze NIeuw Zeeland blog staan ;)

Aangezien facebook zichzelf nogal belangrijk vind, laat ik dit medium een minder belangrijke rol spelen in communicatie met het thuisfront. Dus nu gebruik ik deze blog weer meer ter vervanging.

Maar goed, Thailand. Mijn broer ging op vakantie naar Thailand en had het geniale besef dat dit land ongeveer halverwege ligt tussen Nieuw Zeeland en Nederland. 1+1 werd uiteindelijk 3 en mijn zus Yvonne en ik voegden ons al snel bij onze broer en zijn gezin.

We namen een paar dagen om Bangkok te bezichtigen, hebben wat buurtjes en markten afgstruind en wat tempels bezichtigd en lekker geluierd bij de zwembaden van ons luxe hotel. Jawel, deze reis was geheel in stijl, geen gesjouw met zware backpacks van hostel naar hostel, we hebben ons zowaar gedragen als een doorsnee toerist!

Alleen mijn broer en zijn vrouw Maartje moesten wel sjouwen met backpacks, want ze hebben 2 schattige dochtertjes die we toch echt niet kwijt wilden raken in de drukke stad. Dus kindjes in de rugzak en hupsakee, de stad door. Nog niet zo heel eenvoudig zo nu en dan, want iedereen wilde toch wel even spelen met deze kindjes met blond haar, onopgemerkt de straat over was nog meer onmogelijk als het normalerwijze al was. Dus veel vorderingen maakten we niet en het toeristje spelen hebben we dan ook ietswat beperkt zodat we nog tijd hadden om te luieren.

Natuurlijk zijn we dagelijks afgezet geworden door handelaars/ taxichauffeurs, maar dat weet je van te voren, dat hoort erbij.

Na 4 dagen waren we allemaal wel klaar met Bangkok en verkastten we naar een andere luxe lokatie bij Krabi Au Nang. Dit hotel lag buiten de stad en had allemaal kleine huisjes te huur. Lekker rustig en hier kregen we pas echt het vakantie gevoel.

We hebben verschillende tochtjes gedaan naar eilanden toe, gesnorkeld, op een olifant gereden, leren koken, een bergwand beklommen en alle goede restaurants uitgeprobeerd.

Snorkelen hebben we ook in het donker gedaan, waarbij je beweging een bepaald soort algen aanzette tot het uitzenden van licht. Dit was wel heel bijzonder. Bij dezelfde tocht zat ook een vuurshow inbegrepen, maar de artiesten moesten wel nog even wat meer oefenen vonden we. De vuurspuwer verslikte zich en stond te kotsen en de jongeleerders lieten hun stokken regelmatig vallen of staken zichzelf in band. Goed bedoeld en wel grappig om te zien, maar vanuit het oogpunt van Health and Safety: nog eventjes goed oefenen zonder vuur!

Al met al hebben we ons heel goed geamuseerd en voor Yvonne en mij was het ook heel speciaal om onze nichtjes wat beter te leren kennen. En het was natuurlijk super leuk om eindelijk weer eens lekker wat tijd met elkaar door te brengen, zonder de hektiek van het dagelijks leven erbij, zoals het was toen ik in Nederland woonde of wanneer ik op bezoek ben in Nederland. Helaas moest Yvonne na een weekje alweer naar huis en ik na 11 dagen, maar ondanks de korte tijd, was het toch zeker wel het reisje waard :)

Kees

Leuk om te lezen dat jullie leuke dingen doen.

Groet Kees.