KiwiWendy.reismee.nl

Weekendje Auckland

Zaterdag begon de autojacht.

Deze automarkt was verrassend klein en de prijzen lagen hoog, dus ik was er alweer snel klaar mee. Toen had ik dus nog de hele middag over om andere dingen te doen.

Aangezien de Skytower toch wel de grote trekpleister is van deze stad, ben ik toch maar eens even gaan kijken. Het uitzicht was prachtig van 220 meter hoog.

Daarna nog naar Kelly parltons geweest, hier kon je pinguïns bekijken en allerlei vissen. Dat was best mooi om eens te zien, al vond ik het wel aan de dure kant, zelfs met de backpackers korting.

Vervolgens een mooie wandeling terug naar de stad gemaakt langs het strand en ik begon aan mijn rustig avondje waarin ik van plan was de verkeersregels eens door te nemen van dit land.

Mijn kamergenootjes echter (een Engelsman en een Canadees meisje) hadden weer een free pizza avond ontdekt ergens. Ik had ook nog wel zin in een stukje pizza, dus ging met die 2 op pad.

Na het verorberen van de pizza (deze keer een betere met spek en ananas) gingen we op zoek naar livemuziek, het was tenslotte zaterdag en we verwachtte dat dan toch wel ergens in de stad iets leuks te doen moest zijn. We vonden een café met een groot bord buiten dat er livemuziek zou komen, dus we gingen vol verwachting naar binnen. Het lokale rugbyteam was er ook aanwezig, straalbezopen al, blijkbaar was dat hun stamkroeg. Na een tijdje kwam er een mannetje met een akoestische gitaar binnen en dat was dan de livemuziek van die avond.

Na een tijdje hield ik het wel voor gezien daar. Het rugbyteam hing de hele tijd bij ons, dat Canadees meisje was echt zo'n typisch cheerleadertypke en dat soort vierkantige kerels worden daardoor enorm aangetrokken blijkbaar en omgekeerd. Het was wel even grappig, maar ik was het schouwspel toch snel moe. Bij de volgende kroeg speelden 3 Japannertjes knoepervals AC/DC en voor de rest was nergens livemuziek te vinden in onze regio, dus heb ik het maar opgegeven.

Zondag moest ik er alweer vroeg uit voor de automarkt, die was een dorpje verderop.

Daar waren meer auto's voor betere prijzen. Urenlang heb ik lopen dwalen, niet wetend wat te kiezen. Ondertussen veel gepraat met allerlei mensen en zo beetje bij beetje ontdekte ik waar ik naar op zoek was en waarop te letten. Na verschillende testritjes viel mijn keuze dan op een Nissan sunny. Geen typische backpackersauto, maar dat was ook juist de bedoeling. Schijnt dat backpackers auto's de meest gewilde auto's zijn om te stelen, vooral omdat er altijd een leuke bonus in ligt, aangezien alle backpackers hun waardevolle spullen in de auto insluiten.

Dus voor mij mooi een auto met kofferbak. Vervolgens was het uren wachten op de keuring, je kon daar at the spot meteen de auto laten keuren en natrekken of de auto wel was van de persoon die je probeerde de auto te verkopen.

Autootje was goedgekeurd, op een paar kleinigheden na (een band die een beetje versleten was, tankdop sloot niet helemaal en de olie moest ververst worden).

Voor de avond was ik door een monnik uitgenodigd voor een of andere feestavond met gratis eten bij de Hara krishna. Nu laat ik me niet snel een gratis maaltijd langs de neus gaan, dus ook hier was ik weer van de partij. Julia wilde wel mee, dus we gingen de uitdaging samen aan.

Aangekomen bij de Hara krishna, waren ze net bezig met een liedje te zingen dat alleen als tekst had hara krishna en dat tig keer achter elkaar. Hierna kwam een spreker die van alles vertelde over hun filosofie. Hierna gingen ze met hun allen een dansje doen, voor ons het juiste moment om even naar buiten te vluchten en een sigaretje te roken.

Toen kwam eindelijk dan het eten, vegetarisch, maar toch erg lekker. Verschillende monniken en zusters kwamen met ons praten en we hebben ons vriendelijk en geïnteresseerd opgesteld zodat er geen tere zieltjes gekwetst werden door ons.

Al met al best een grappige avond :p

En tja, nu is het maandag. Vandaag heb ik dan nog wat zaken te regelen rondom het autootje en dan ga ik richting noorden. Waar precies weet ik nog niet.

Reacties

Reacties

Gerda

Ha Wendy,
zo te zien en lezen gaat het je wel goed af allemaal, snel contact met andere backpackers, gratis eten en drinken, spannende avonturen!!! Maar toch wist ik effe niet wat ik las, ik dacht, die wil zich toch niet gaan bekeren tot de hara krishna??? Maar gelukkig dat was niet het geval... Wel weer een leuke, grappige ervaring rijker.
Veel plezier verder!!! Ik blijf je zeker volgen...
Groete oet Remunj, Gerda

Rikus

Nou Wendy,

veel plezier nog daaro, morgen begint mijn avontuur weer. rond 9 uur naar schiphol, vanwaar de hele onderneming gaat beginnen. als alles goed gaat zijn we anderhalve dag aan het reizen, voordat we op de plek van bestemming zijn. hierna is het gedaan met de moderne communicatiemiddelen. wordt tam tam werk. misschien hoor je t wel daarginds. :)

groetjes

Maarten

HaraKrishna, harakrishna, ben wel benieuwd hoe je in zo'n roze outfit zou uitzien.....maar waarschijnlijk ben je nu wel een liedje rijker die je voorlopig niet meer uit je hoofd zal krijgen. een nieuwe Nieuw-Zeeland-hit?

Grtz, M.

Marleen

Ha die Wendy,
Volgens mij begin je je al aardig thuis te voelen in het kiwi land. Als ik je reisverhalen lees zie ik mezelf weer door australie reizen. Toppie. Geniet er maar lekker van. Ik lees met plezier je verhalen. m.v.g collega Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active