KiwiWendy.reismee.nl

Mangawhai heads

Nou, maandag zo'n beetje de hele dag bezig geweest met het voorbereiden van de reis.

Zorgen voor wat noodeten en drinken voor in de auto, je weet tenslotte maar nooit wanneer ie ermee ophoud. Naar de garage geweest om de olie te verversen, waar ik de halve middag kon bivakkeren. Naar de AA geweest om me aan te sluiten bij de wegenwacht en de verzekering af te sluiten en toen kon ik dan toch eindelijk met een gerust hart wegrijden uit de grote stad.

Aangezien het al tegen de avond liep en ik best moe was van het wachten leek het me geen goed idee om al te ver te gaan rijden. Het is toch best vermoeiend om aan de andere kant van de weg te rijden en de wegen zijn nogal bochtig, dus zeker voor een beginnende automobilist geen goed idee om half slaperig achter het stuur te kruipen.

Dus Devenport werd de eerste stop. Hier was ik al eens geweest met de kiwitour, een leuk klein dorpje vlakbij Auckland. Hier eens een luxe huisje voor mezelf gehuurd, in de achtertuin van wat mensen en lekker genoten van de rust.

De volgende dag weer fris en fit op weg gegaan naar Mangawhai heads, een piepklein dorpje langs de kust. Hier een prachtig backpackers hostel gevonden, de Costal cows. Hier bleek ik de enigste gast te zijn, dus ik had mooi een 6persoonskamer voor mij alleen, een hoop luxe voor weinig geld.

De eerste dag wat uitzichtspunten en miniwandelingetjes afgegaan, het leuke is dat iedereen die je hier tegenkomt automatisch een praatje met je komt maken, dat had je in de stad niet zo.

De wandeling die ik eigenlijk wou doen, the Cliff walk kon ik die dag niet doen, want het zou spoedig vloed worden en dan was een deel van de route onbegaanbaar.

Dus daar waagde ik me de dag erna aan. Die wandeling was echt prachtig, aan de ene kant steeds de prachtigste bergen en aan de andere kant de oceaan. Soms door het bos en dan weer over het strand, dat was echt genieten.

In het hostel waar ik nu ingecheckt heb, zit een Zweed waar ik in Auckland ook heel kort (een uurtje ofzo) een kamer mee gedeeld heb. Hij is toen vertrokken met de fiets en heeft 200 km gefietst om hier te komen :p

Hij gaat de hele reis met de fiets doen zegt ie, ben benieuwd hoe lang die fiets het uithoudt, want hij ziet er nu al behoorlijk gammel uit. Ikke ben toch blij dat ik met een autootje rondtuf :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active