KiwiWendy.reismee.nl

Whangarei

Gisteren een boel sightseeing gedaan in Whangarei.

Allereerst naar het Kiwihouse om eens te kijken naar de befaamde kiwi. Deze liet even op zich wachten, blijkbaar houdt ie van verstoppertje spelen. Foto's maken mocht niet aangezien de kiwi in het donker leeft en niet van flitslichten houdt.

Bij het Kiwihouse was een klein parkje om te wandelen, dus daar even doorgelopen.

Daarna naar de Abbycaves gegaan. Dit was een beetje een zoete inval, dus ik had geen zaklamp meegenomen. Ben dus maar niet al te ver de grotten ingegaan, met alleen een aansteker is de kans toch vrij groot dat je de uitweg niet meer kan terugvinden. Het gebied daar was wel heel mooi, een beetje zoals Luxemburg, met grote rotsen, riviertjes enz. Alleen dat hier dan veel palmbomen e.d. groeiden i.p.v. dennen en beuken enzo. Daarna nog naar een ander wandelgebied gegaan en voordat ik wist was de dag alweer voorbij.

Teruggekomen in het hostel zaten nog steeds dezelfde backpackers te niksen. Ben nog nooit een hostel tegengekomen waar de gasten zo weinig uitvoerden, daar zitten ze echt de hele dag te hangen, lopen eens het stadje in en dat is het dan wel.

's Avonds kwam er leven in de brouwerij, opeens kregen ze door dat het vrijdag was en moest er dus een berg bier en wijn gehaald worden. Daarmee werd bier/wijn pingpong gespeeld. Er werden bekers met bier/wijn aan de 2 lange zijden van de tafel opgesteld en de groep werd in 2 partijen verdeeld. Om de beurt mocht iedereen 3 pingpongballen naar de bekers van de tegenpartij gooien en als het raak was, dan werden de bekers leeggedronken.

Voor een tijdje was het wel grappig, maar op een gegeven moment zijn we met een groepje toeschouwers weer gezellig op de bank gaan zitten om daar wat te keuvelen.

Vanmorgen weer verder gereden naar Tutukaka. Van hieruit starten de duiktochtjes naar een van de beste duikplekken ter wereld, The Poor knight islands Heb me net ingeschreven voor een refreshmentscursus, de bastards hebben me zowaar huiswerk meegegeven om er weer een beetje in te komen, dus vandaag ga ik maar braaf huiswerk maken :(

Morgen staan dan 2 duiken op het programma en een tour over de Poor knights islands, waarbij ik voor de eerste duik nog even apart met een instructeur te water ga en wat skills moet oefenen voordat we dieper het water ingaan.

mam

Was die opfris cursus die we je gegeven hebben op je afscheids feestje niet voldoende???.....:)

lean

Hee hallo daar
Zo te lezen gaat het je goed daar, allleen wordt je weer aan het werk gezet.
Ik lees met veel plezier je verhalen. Ga vooral zo door want ik geloof dat je op en top aan het genieten bent.
Groetjes Lean

Kees

Geweldig om te kunnen meegenieten van al dat moois. Je hebt wel gelijk om steeds wat te ondernemen. Dat zou ook niks voor ons zijn: een dag niks ondernemen.
Groetjes, Kees.

Maarten

kiek mer out datste neet verzupts....