KiwiWendy.reismee.nl

Hahei, Hot water beach, Hamilton, coromandeltown (alweer ja)

Martin wil graag een Maoritattoo, met de ouderwetse methode gezet, met een stuk bot de inkt in de huid slaan. In coromandeltown was een tattooshop waar nog 1 medewerker dit doet, maar die was niet aanwezig toen wij daar waren. De eerste dag dat wij in Hahei waren zou die echter wel weer terug zijn, dus heb ik Martin de auto geleend zodat hij terug kon rijden om met die man te praten.


Dat betekende dat Johannes en ik niet erg ver van de camping weg konden. Oorspronkelijk hadden we gedacht om te gaan duiken, maar de zee was veels te wild en er waren geen duiktochten die dag. Dus we hebben een beetje door het dorp geslenterd, een duiktocht voor de volgende dag geboekt en wat op de camping rondgehangen. Ik had wel Martin zijn computer geclaimd zodat ik eindelijk eens alle foto's en video's netjes in mapjes op mijn externe schijfje kon opslaan zodat eens wat orde in die chaos kwam.


Martin kwam vol enthousiasme terug en 's maandags (vandaag) zou het loos gaan met de tattoo. Dat betekend dus dat we nog een weekje in de Coromandelregio vast zitten, o, o, wat een straf om nog langer in een van de mooiste stukken van dit land te moeten blijven....


Johannes wilde deze tijd nemen om te WWOOFen (willing workers on organic farms), maar hij was veels te laat begonnen met zoeken, dus dat doet ie nu in de lodge waar we nu logeren (Tui lodge alweer voor de 3de keer :p). Ik ga hier nog wat wandelen op de overvloed aan mooie wandelroutes.

De 2de dag in Hahei hadden we meer geluk. De zee was een stuk rustiger en we konden uitvaren. Eerst moesten we studeren, deze duik wilden we in aanmerking laten komen voor een adventure dive en we hadden underwater naturalist (nee, we hoefden het niet naakt te doen) uitgekozen. Helaas hadden ze alleen boeken in Duits en Japans, dus dat was Duits lezen en in Engels vragen beantwoorden, dat vind ik best wel een moeilijke combinatie, op een of andere manier is het een stuk moeilijker formuleren in engels als je je een tijdje hebt geconcentreerd op de duitse tekst.

In de cursus kregen we geleerd dat je het onderwaterleven niet mag verstoren of beschadigen enzo, beetje standaard dingen die iedere idioot wel weet.
Eenmaal onder water ging het anders. Om ons te laten zien wat er allemaal was greep de instructeur dieren uit hun holletjes om ze ons te laten zien, hij verpletterde zee-egels om ons te laten zien wat eruit komt, kortom alles wat we geleerd hadden wat we niet mochten doen.
Het was weer een mooie duik, maar wederom geen stingrays, die me bij elke duik opnieuw weer beloofd werden...

Terwijl we aan het studeren waren kwamen Thijs en Laur ook weer aangelopen. Ook hun waren niet in de lodge gaan logeren die we eigenlijk op het oog hadden toen we in Coromandeltown vertrokken. De mensen daar waren nogal kortaf en wilde geen tentjes in de tuin en geen campervan voor de deur (meestal mag dat wel in lodges en hostels). Dus ook hun hadden voor een andere logeerplek gekozen en gingen snorkelen die dag.

Hierna hebben hun toch een andere reisroute gekozen dan wij, wij gingen nog even naar Hamilton voor het weekend en zij bleven de kustlijn volgen, dus ze liggen nu voor op ons.

Na de duik hebben we onze zooi weer ingepakt en naar een camping 5 km verderop gereden, we waren niet echt tevreden over de camping op zich. Hij was aan de prijzige kant en voor dat geld kreeg je helemaal niks, geen bank om op te zitten, geen servies of pannen in de keuken, douches die maar 5 minuten warm water gaven. Als je dan 18 dollar moet betalen mag je toch wel verwachten dat je er iets voor krijgt, anders kun je net zo goed op een DOC camping gaan zitten, dan weet je dat er niks is, daarvoor kosten ze ook bijna niks...

Dus nu zaten we lekker 200 meter van hot water beach af op een camping die precies zo duur was, maar met alle faciliteiten en op een betere lokatie ook nog. 's Avonds met vloed een strandwandeling gemaakt over het hot water beach, zover er nog strand was dan, want het wordt bijna compleet overspoeld met vloed. Met eb kun je er een gat graven en daar komt dan heet water in vanuit de bodem, vandaar ook de naam hot water beach. Dit wilden we de volgende morgen doen, maar helaas regende het toen heel hard en zijn we niet meer gegaan.

In de hot pool zitten in de regen is fun, maar als daarna al je kleren natgeregend zijn en je de camping niet meer op mag om je om te kleden en te douchen, dan wordt het al een stuk vervelender (ja we zijn watjes :p)

Achja, we zijn nog niet weg uit de Coromandelregio, dus we gaan nog wel terug voor het hot water beach en voor de cathedral coves ook.

Vrijdags had ik afgesproken met een Kiwi die ik ontmoet had in Whangarei om op stap te gaan in Hamilton. We hadden ons een beetje verkeken in de afstand, want het was toch nog wel een paar uurtjes rijden, maar ach, hier neemt niemand het zo nauw met de tijd. De Kiwi-jongen waarmee ik had afgesproken nam het ook niet zo nauw, want hij had ook een paar uur moeten rijden om de afspraak na te komen.

Voor de gelegenheid hadden we maar eens een hostel geboekt weer, met bed en al.

Wij lekker de hele avond op stap, Hamilton is een stuk gezelliger dan Auckland, hier hebben ze tenminste alle kroegen een beetje bij elkaar in de buurt gemaakt zodat je geen uren hoeft te lopen om even overal naar binnen te gluren. Wij een leuke bar gevonden met een bandje die wat oude metalnummers coverde (kneppervals, maar goed, je kunt niet alles hebben) en daar op het verwarmde terasje een beetje bijgeklets.

Voordat we het wisten was het alweer 4 uur en tijd om in bedje te gaan. Mijn kamergenootjes waren allemaal vroege vogels, want om 7 uur was het alweer een en al bedrijvigheid op mijn kamer en was slapen geen optie. Het bed lag ook niet echt lekker meer na wekenlang in mijn tentje en ik miste mijn comfortabele isomatje en mijn warme slaapzak . Als ik thuiskom ga ik in de tuin wonen denk ik...

De jongens hadden ook bagger geslapen en veels te kort en het ontwaken van mensengeluiden ipv vogelzang had ons humeur ook niet echt beter gemaakt. Na een tijdje zombielike door de stad gewandeld te hebben weer op de terugweg naar boven, terug naar de Coromandelregio. Ik had de eerste dienst met autorijden en na 5 minuten lagen de heren alweer prinsheerlijk te ronken. Met veel moeite ben ik nog 2 uur allert gebleven en toen moest ik toch echt van de weg af, veels te gevaarlijk om in zulke toestand te rijden op die wegen hier.

Doordat ik op alles probeerde te blijven letten zag ik een vaag bordje langs de weg waarop stond : cheese, pizza, coffee. Koffie ging er zekers wel in, dus ik het bordje achterna gereden totdat we bij een boerderij kwamen. De heren waren intussen wakker geworden van het gehobbel over de veldweg en lustte ook wel wat. Helaas werden er alleen 's middags pizza's geserveerd en niet meer na vier uur (wij waren uiteraard later daar), maar koffie kregen we nog en zelfs een bordje met wat stukjes kaas om te proberen, dit was blijkbaar 1 van de beste kaasmakers van het land.

Alle soorten kaas waren zo lekker dat je je er je vingers bij op kon eten, ik ben niet echt een kaasliefhebber, maar deze boer kon er wel wat van.

We waren intussen bijna bij Thames en Johannes was nu uitgeslapen genoeg om verder te rijden. We gingen in Thames dan maar een hapje eten en daarna weer naar dezelfde camping in Coromandelforest waar we de week ervoor ook al geweest waren.

De volgende morgen lekker lang uitgeslapen en toen op ons gemakje weer verder naar Coromandeltown, zodat Martin kon beginnen aan de voorbereidingen voor zijn tattoo.Hij daar mooi zijn been geschoren waar de tattoo op moet komen, maar het andere been ook scheren vertikt ie, dus het ziet er nogal komisch uit atm :p

Vanmorgen was ie alweer vroeg weg om te beginnen met in zijn been te laten hameren, ben benieuwd wat het wordt.... Het mooie van Maoritattoos is dat je geen ontwerp uitkiest. diegene die de tattoo zet kiest wat uit wat bij jou past, meestal heeft het iets met je leven te doen of met je famile. En ze tattoeren niet het plaatje, maar juist hetgene wat niet bij het plaatje hoort. Dus dit wordt een totaal verassingspakket :p

Johannes heeft vanmorgen geWWOOFd, hij mocht de insekten verwijderen onder de dakrand, hij kwam al een stuk minder enthousiast terug van zijn werk als dat ie erheen ging :p

Ik heb nog niet veel nuttigs gedaan, uitgebreidt gedouched, gegeten, mijn vriendje gebeld, vandaag ben ik de grote luierik van ons 3 :$

Reacties

Reacties

Nico

Heeee KiWendy
Gisteren een deel van The Lord of the Rings gekeken.
Wat is het toch een prachtig land. GENIET-GENIET-GENIET. Kijk je wel uit bij die stingrays!! Er was eens een krokodillenjager uit Australie (je weet wel die gekke Steve Irwin). Groeten uit het herfstachtige Boukoul.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active