KiwiWendy.reismee.nl

Nelson lakes en Nelson

Vorige week allereerst naar het binnenland gereden, het Nelson lakes national park. Daar regende het heel erg hard, dus ik zag maar af van mijn plan om te kamperen en ging op zoek naar onderdak. Dat was nog niet zo eenvoudig, want de lonely planet liet me totaal in de steek voor goedkooponderdak en mijn BBHboekje en mijn holidayparkboekje hadden ook niks te melden. In St. Arnoud, het enige redelijke dorp in die regio (naja, ze hebben daar 1 general store en that's it) was nergens een hostel te vinden, maar in het informatiecetrum van het park zelf vond ik 1 flyer van iets wat dan leek op een backpackersverblijf. Dit lag 30 km verderop in een dorpje van maar liefst 8 inwoners, dus ik dat maar eens gaan checken.

Hier aangekomen bleek het een boerderij te zijn en ik was de enigste gast, dus ik mocht gewoon in huis komen slapen en rondhangen. De boer was blij met gezelschap, dus die vertelde honderduit en nam me mee op zijn dagelijkse bezigheden zoals honden uitlaten en possumvallen controleren. Veel meer had ie ook niet op het programma staan in de zomermaanden, 's winters was ie drukker met de koeien voeren enzo, maar die konden zich nu zelf redden. Zijn vrouw werkte in de stad, dus die was de hele dag pleite.

Verder heb ik tussen de buien door toch nog een paar mooie wandelingen kunnen maken rond de meren. Aangezien de regen een beetje in die buurt bleef hangen en ik op tv zag dat het verderop in het land wel al was opgeklaard besloot ik na een paar dagen toch verder te rijden en niet daar te blijven voor de kerst.

Dus verder richting Nelson, de stad met de meeste zonuren op dit eiland. Hier was het weer idd een stuk beter. Verder zijn er zo veel dingen te doen dat het moeilijk is om te kiezen wat dan. Mijn oog viel op paragliding, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt ivm te sterke wind. Met een beetje geluk kunnen we vanmiddag gaan, maar zoals alle andere keren dat ik belde is het nog niet zeker en moeten we afwachten wat het weer doet.

Verder probeer ik nog een tripje naar het abel tasman park te boeken. Hierheen gaan legio van georganiseerde tripjes en je kunt uiteraard ook op eigen houtje gaan. Aangezien de keuze uit alle mogelijkheden nogal moeilijk is, heb ik afgelopen dagen de andere gasten in het hostel uitgehoord over wat hun gedaan hebben en de beste verhalen komen over het gecombineerde tripje halve dag kajaken en halve dag zeilen, dus ik denk dat ik die ga boeken.

Afgelopen dagen wel een paar wandelingen gemaakt langs de rivier en naar het centrum van Nieuw zeeland. Centrum van Nieuw zeeland was niet echt spectaculair, je loopt een berg op en daar ligt dan een plaatje in de grond dat dat het centrale punt van Nieuw zeeland is. Wel mooi uitzicht uiteraard, zoals op alle bergen.

Gisteren was het kerst, voor jullie vandaag nog :p

Het was een mooie, warme wolkenloze dag hier. In het hostel was een bbq, het hostel verzorgde het vlees en wij moesten dan salades en nagerechtjes maken. Sommigen mensen waren er de halve dag zoet mee om lekkere dingen te bereiden en anderen zetten gewoon een bakje chips of nootjes neer. Ik had er ook niet echt over nagedacht wat dan klaar te maken voor ze, dus even de koelkast nagespeurd naar dingen die van mij waren en uiteindelijk wat groenten gevonden om toch een prakkie van te kunnen maken.

Een paar mensen hadden wat instantsneeuw gekocht, een pakje waar je water bij moet gooien en dan heb je heel even een sneeuwachtig iets, dus toch een beetje sneeuw met de kerst.

Al met al wel een gezellige dag, al kwam het kerstgevoel toch niet echt opzetten.

Reacties

Reacties

Nico

Heee Ki-Wendy
Jij ook alvast Prettig Feestdagen en een gelukkig 2011 gewenst. Het is hier nu ook boxing day en bij mij gaat ook het normale leven door. Het is nu 06:00 uur en ik mag dadelijk weer lekker de auto uitgraven en al slippend en glijdend naar het Laurentius om te werken.
Yipppie!!! Groetjes en veel plezier, Nico

Kees

Hoi Wendy, ook heel fijne Feestdagen en alvast een goede jaarwisseling. Inderdaad wat Nico zegt, jij in de zomer en wij echt in de winter met veel sneeuw en gevaarlijke gladheid.
Groetjes, Kees.

Jolande

Hoi Wendy,
Een groet vanaf Laurentius.
Heb je verhalen niet gelezen, maar hoor wel vaak dingen op het lab en daar concludeer ik uit dat je het goed hebt. Ik zou zeggen houden zo en geniet.
Gooje Roetsj en alvast de beste wensen voor 2011.
Groetjes jolande

Rikus

eey Wendy,

jij ook vrolijke feestdagen nog gewenst en een heel leuk uiteinde. het is daar wel mooi in ieder geval. :)

zoals ik t kan zien op de foto's

leonie

Hallo Wendy, Allereerst mijn beste wensen voor 2011 dat je nog maar veel mooie en leuke avonturen mag beleven daar!Erg mooie foto,s en je leuke manier van verhalen schrijven! Ik gun het je van harte,het was niets voor mij hihi jij bent nog altijd stoerder als ik;-p
Thanksss voor jouw b-day smsje,(dat je daaraan hebt gedacht ,ik was echt verrast en blij)Ik zat toen in london mijn 30ste b-day te vieren,jeetje gaat hard;-) wou je terug smsen maar dat lukte me helaas niet.(stuur me dat anders per mail)
Volgensmij ben jij toch ook deze maand jarig heh?!
Ik ga stoppen nu maar wens je een hele fijne tijd daar, en hou ons op de hoogte! groetjes van mij uit het witte,koude limburg

Wendy

Ja, had je telefoonnummer een paar maanden geleden van je moeder gekregen, maar had niet meer de tijd gevonden om eens te bellen om wat af te spreken, kunnen we wel weer eens doen als ik terug ben ;)

emailadres heb ik je per sms gestuurd, laat maar even weten hier als het niet is doorgekomen, dan probeer ik het nog eens.

Leonie

Hoii wendy
Heb het ontvangen,zal je gauw mijn avonturen vertellen;-)
Fijne dag vandaag! Groetjes van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active