KiwiWendy.reismee.nl

Nelson, Golden bay again

We hebben 2 dagen lekker geluierd in een prachtige backpackers in Nelson. Een aantal keren per dag kwam een bakker producten brengen die hij over had en er groeit een hoop fruit in de tuin van het hostel en er is een uitgebreid gratis ontbijt, dus eigenlijk hebben we alleen maar gevreten, boekje gelezen en wat door de stad gelopen. Dus gewoon een heerlijk lui vakantiegangersleventje, daar had ik tijdens de reis eigenlijk nog niet zo veel tijd voor genomen.

Daarna hebben we onze activiteiten verplaatst richting Golden bay, Collingwood. Hier hebben we onze toeristische plicht gedaan door de Pupusprings te bezichtigen, het meest zuivere zoetwater van Nieuw zeelanden naar de Farewell spit te gaan. Beide plaatsen had ik al tijdens mijn eerdere bezoek vluchtig bezichtigd, nu hebben we er een compleet dagje uit van gemaakt. Verder even een lunchpauze in de Mussel in, the place to be in de Golden bay. Het is in de verre omstreken bekend als DE plaats om heen te gaan voor goeie livemuziek. helaas was er geen band toen wij er waren, dus daar kan ik niet over meepraten. Het zag er in ieder geval wel gezellig uit, ook zonder band.

Daarna verplaatsten we onze thuisbasis naar Pohara. Daar was een heel schattig plaatsje met self-containing cabins, waar we met Anahata de Havan gedaan hadden de eerste avond dat ik daar arriveerde. Dus we besloten om het tentje een rustdag te geven zodat we daar konden logeren, dat was het extra geld wel dubbel en dwars waard. De cabin was uitermate luxe voor backpackers begrippen, meer belangrijk was dat het gewoon een uitermate mooie plek is om te zijn. Dus we bleven er 2 dagen, eentje om lekker lui te zijn en een strandwandeling te maken en eentje om even het Abel tasman park in te trekken, wat nog steeds uitermate dicht bevolkt was door toeristen. Voor de zoveelste keer langs het Abel tasman monument gereden (ik vertik het om mijn toeristische plicht te doen om erheen te lopen om een foto ervan te maken).

Verder zagen we een bord van een aanbieding voor scenic flights, 40 dollar stond erop. Nu leek ons dat te mooi om waar te zijn, dus maar even wat mensen aan de tand voelen. Maar het was echt 40 dollar, voor 15 minuten vliegen, dus daar valt werkelijk niks van te zeggen. Wij ons niet lang bedacht en in het vliegtuig gestapt. De piloot zag eruit of ie de leeftijd om een vliegtuig te besturen al ver gepasseerd was en dat gold eigenlijk ook voor het vliegtuig zelf, dat was ook niet echt brandnieuw, maar dat kon de pret niet drukken en met wat gesputter ging de roestbak toch de lucht in. De uitzichten waren prachtig, daar langs de kust en over de Pupu springs, dus de centjes dubbel en dwars waard.

En vrijdag zijn we weer terug gereden naar Nelson, want zaterdags is er een Havan georganiseerd door Anahata voor Christchurch, dus dat mogen we niet missen natuurlijk :) Leek me leuker om ze hier op te zoeken dan weer terug die berg op te rijden, mijn auto en ik hebben nog steeds een trauma van de weg omhoog daar...

De Havan was vrij uitgebreid en er kwamen redelijk wat mensen opdagen, al was deze groep lang niet zo ingeburgerd in de yogigewoontes als de groep die bij de eerste openbare Havan aanwezig was toen ik net op Anahata aankwam.

Ze hadden niet iedereen van Anahata meegenomen, waardoor een aantal mensen die ik had gehoopt weer te zien er niet bij waren. Maar goed, verder was het wel weer gezellig.

Zondags zijn we dan toch voor de allerlaatste keer naar de Juggles rest gereden in Picton, toch een van mijn favoriete plekjes in Nieuw zeeland.

Nog een paar daagjes lekker gerelaxed en dan toch maar eens langzaam aan richting Christchurch om het vliegtuig te nemen...

De laatste tussenstop was in Kaikoura, voor ons laatste nachtje samen dan toch maar eens een luxe huisje gehuurd met een bubbelbad en alles erop en eraan.

En dan breekt dan toch de laatste dag aan :(

's Morgens op weg naar Christchurch. Aangekomen in de stad eerst nog geprobeerd of we het centrum in mochten om te kijken of de rugzak van Keith intussen terecht was, maar de hele binnenstad was afgezet door militairen en zonder expliciete toestemming mocht er niemand in. Dus maar braaf weer afgetaaid en naar de vluchthaven toe...

Reacties

Reacties

Ester

Zegge had wel een foto van je nieuwe vlam verwacht hoor!
Jammer dat de reis bijna afgelopen is,ik heb in iedergeval genoten van je verhalen!
Maaaaar we missen je hier ook wel hoor!
Een hele goede terug reis en tot snel

Kees

Ja, jammer dat we geen verhalen meer van je kunnen lezen. Het was leuk om je te volgen om je ondernemingen. Veel succes verder en goede reis terug.

mam

Yipeee je bent weer bijna thuis!!!....voor jou misschien minder leuk maar wij verheugen ons erop dat we jou weer in onze armen kunnen sluiten. Tot donderdag!!
liefs xxx mam

Louis en Maartje

Ha zus, hoe kunnen we je herkennen als je weer terug bent? Houd je een rode lap stof in je handen zodat we weten dat jij het bent of speld je een naambordje op met WENDY? Ben benieuwd...

toos peerlings

Wendy,

Een heel goede terugreis gewenst en ik heb genoten van je verhalen. Je zult dit leventje wel gaan missen maar om weer terug te zijn bij je familie zal hopelijk ook weer fijn zijn.
Groetjes,
Tante Toos.

Nico

Heeeee-Kiwendy (of moet ik nu weer oer-Holands Wendy gaan zeggen). Ik zou zeggen:'Veilige reid terug naar huis en bereid je voor op een cultuur-/temperatuurshock!! als je in Nederland bent. Hoop je snel weer te zien en spreken en alle verhalen nog eens uitgebreid te horen. Miscchien kan je eens een powerpoint-presentatie houden op het lab. Dat is zeker veel beter dan zo'n saaie werkbespreking. (Komen vast en zeker ook meer collega's naar toe).
Goede reis! Nico

Nico

Ik lees nu mijn verhaaltje nog eens door..Tjonge wat een spelfouten zeg!!! En dat voor een leraar.
Het mag de pret niet drukken.
Tot gauw Wendy!!

Sandra

Geniet de laatste dagen! We hebben genoten van je verhalen. Goede reis terug en tot gauw!
Groetjes, Sandra

Wendy

Tja Ester, mijn nieuwe vlam ligt nogal gevoelig voor sommige mensen, dus de foto's krijg je straks thuis wel te zien ;)

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties op de verhaaltjes en foto's, dat maakte het voor mij ook leuk om de blog braaf bij te houden :)

Ester

Ach zag dat 1 al de "vriendschap" op zei omdat je je relatie ter discussie stelde haha,dus ik wacht rustig af,wil niet op mijn geweten hebben dat er zieltjes gekwetst worden *bloos*

Scam

Ook ik heb zalig van al je verhalen genoten.
Met alle foto's leek het wel of we bij je in je rugzak mochten zitten.
Erg leuk om al die tijd over je schouder me te kunnen genieten.

tot vrijdag ;-)

Maria (diff)

Ik weet niet of het al te laat is, maar wens je een goede reis. Ik woon al 70 jaar in Nederland en dat is ook niet verkeerd. Dus voor jou ook een succesvolle nieuwe start.

Wendy

Jep, ben intussen alweer thuis! (naja, bij mijn ouders thuis dan, want ik heb geen huis :p)

Vlucht van 32 uur zo ongeveer, dus ben wel weer blij om weer uit het vliegtuig te kunnen.

Ga zeer binnenkort weer eens lekker een aantal rondjes fietsen, dat heb ik wel gemist!
In Nieuw zeeland moet je vrij suicidaal zijn om een fietstochtje te riskeren :p

Cecile

Hoi Wendy,
Fijn dat je goed 'thuis' bent gekomen. Jammer dat nu alle verhalen weer ophouden. Ik heb er van genoten wat je allemaal mee maakte. Veel succes in de toekomst en als je weer een keer zo'n reis gaat maken, dan hou ik me aanbevolen voor je te volgen.
Lieve groet
Cecile

Kees

Zin om eens langs de Lindberghstraat te fietsen en dan aan te komen? Je bent welkom.

Wendy

O, deze had ik nog niet eens gezien...

Maar wil wel eens langskomen, moeten we alleen afspreken wanneer, want ik neem aan dat jullie planning net zo snel vol loopt als die van mij en Roermond ligt buiten mijn normale fietsrondjes ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active