KiwiWendy.reismee.nl

Bewijs verzamelen

Ik heb nog niet zo heel veel nieuws te vertellen, maar even een kort verhaaltje omdat ik jullie hulp nodig heb ;)

Alles begint nu langzaam een beetje te lopen. De registratie van mijn beroep is eindelijk rond na 9 maanden (was een zware bevalling). Dus ik mag eindelijk solliciteren! Ik was nog net op tijd om in de ronde voor een nieuw lab in Christchurch mee te dingen en nog een paar andere vacatures, dus nu is het weer even afwachten en in de gaten houden of er nieuwe vacatures komen.

Intussen zijn we druk met kijken welke route we gaan volgen en wat heen en weer aan het mailen met mensen die meer verstand van zaken hebben. Nu liet eentje zich ontslippen dat we het wel eens konden proberen als koppeltje, iets wat volgens de informatie op de immigratiesite niet echt tot de mogelijkheden leek te behoren.

Deze informatie hebben we natuurlijk meteen geverifieerd bij de immigratie dienst en vandaag kwam dan positief bericht terug: Ja, ook mensen die niet samen wonen kunnen samen een aanvraag indienen, maar dan moeten ze wel zo veel mogelijk 'bewijsmateriaal' aanleveren zoals email, foto's verklaringen van vrienden en familie, vliegtickets enz.

Dit maakt de dingen opeens een heel stuk simpeler. We mogen nu onze punten voor opleiding en werkervaring bij elkaar optellen en we hoeven maar 1 baanaanbod te hebben ipv 2.En we lopen niet meer het risico dat eentje het land uitgekegeld wordt en de andere mag blijven of het risico dat we op verschillende eilanden terecht komen, dus de mogelijkheid om dit samen te kunnen doen heeft veel voordelen.

Nu valt of staat dit verhaal met het 'bewijsmateriaal' , dus bij deze wil ik jullie vragen om ons hiermee te helpen. Elke brief die geschreven wordt waarin staat dat wij een koppeltje zijn is bewijs. Ze willen het liefst ook weten hoe en wanneer je daar achter gekomen bent, of je Keith ontmoet hebt en foto's. Dus iedereen die van onze relatie op de hoogte is, stuur svp een ondertekende brief met deze informatie! Voorlopig kunnen die even verzameld worden op mijn oude adres bij mijn ouders en dan kunnen pap en mam die doorsturen zodra we een Nieuw Zeelands adres hebben. Mensen die niet in het Engels willen/kunnen schrijven kunnen me ook eerst een brief in het Nederlands mailen en dan mail ik de vertaling wel terug ;)

Foto's en Nederlandse brieven kunnen gemaild worden naar wendykentjens@hotmail.com, als je mijn oude adres niet hebt, dan stuur ook even een mail en dan stuur ik je het adres.

Dus tja, deze week zal verder in het teken staan van het speuren naar 'bewijsstukken'. Onze Nieuw Zeeland route van vorig jaar langsgaan en alle hostels/campings waar we ingecheckt hebben vragen of ze een foto van hun register kunnen maken, vrienden die we samen gemaakt hebben aanschrijven etc.

Hier in de States staat de laatste tijd alles in het teken van sport. Blijkbaar zijn wat belangrijke happingen aan de hand in de basketbal en football wereld en hangt heel de USA voor de tv om er maar niks van te missen. Ikke heb er niet zo veel boodschap aan, dus nu heb ik meestal een boek bij me als we ergens op bezoek gaan, meestal wordt er toch een of andere wedstrijd gekeken en dan is het wel prettig om eventjes wat anders te kunnen doen ;)

Verder ben ik wel vrij goed ingeburgerd en begin ik te wennen aan vochtige doekjes om je winkelkarretje mee af te poetsen voordat je gaat winkelen en self-check-outs etc. Al neem ik nog steeds steevast mijn eigen tas mee, om een berg plastic zakjes mee naar huis te nemen gaat toch echt te ver :p

Langzaam begin ik zelfs tijd te kort te komen... Ben nu bezig met studeren op www.khanacademy.org en op www.doc.govt.nz en heb studieboeken over medische terminologie en biochemistry gehaald bij de bieb om alle gaten die in mijn medische engels zitten op te vullen. Langzaam weer eens wat aandacht aan mijn gitaar gegeven en wat meer aandacht aan eten koken gegeven en nu vliegt de tijd voorbij. Na goed, ik ben gewoon graag druk, vervelen is niet mijn ding ;)

Dus dat is het wel zo'n beetje, is het toch nog een langer verhaaltje geworden als ik gedacht had...

Niet vergeten: Brieven schrijven die onze relatie bevestigen, je wint onze eeuwige dankbaarheid!

Reacties

Reacties

Rikus

nu ja, ik zal ermee aan de slag Wendy, om je en plezier te doen uiteraard en omdat ik je alle geluk toewens daaro. :)

greetz
Rikus

Kees

Succes er mee. Helaas heb ik geen foto's van jullie.

Wendy

Dank je Rikus :)

Elke verklaring van iemand anders dan Keith of ik over onze relatie is waardevol.
Laat het me weten als je hulp nodig hebt met vertalen. Niemand hoeft te zwoegen op het engels, als nederlands een stuk gemakkelijker is, dan mail eerst even een nederlandse versie en dan mail ik de engelse wel terug die uitgeprint en ondertekend kan worden.

Paul

Zal er ook even werk van maken. Ik heb hier geen foto's van het dagje Drenthe maar ga er vanuit dat je die zelf toe gaat voegen:)
Veel plezier en succes.

Wendy

Ja, Keith heeft de foto's van die dag. Dank je wel :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active