KiwiWendy.reismee.nl

Weer aan het werk

Zo, de eerste werkweek zit er weer op!

Dat is wel weer even wennen, vooral in de chaotische tijd waarin het desbetreffende lab zich bevindt. Ze waren de week voordat ik begon te werken naar het nieuwe lab verhuist. Die verhuizing ging natuurlijk niet zonder bobbeltjes in de weg, ook al zijn ze intussen dé experts in labje verhuizen (het is voor hun alweer de 6de verhuizing in een jaar tijd).

Kort samengevat: het ziet eruit als een puinhoop :p

Telefoon, intranet en internet werkt niet (vrij belangrijke dingen op een lab). Verder is het magazijn nog niet klaar, dus de voorraden voor alle analysers ed staan in hoopjes her en der verspreid, even iets pakken kan dus uitlopen op een lange speurtocht.

De monteurs en bouwvakkers lopen intussen vrolijk verder te boren en zagen, wat z'n impact heeft op de analysers, want die houden helemaal niet van stof...

Dus we krijgen genoeg ervaring in problemen oplossen die verband houden met stof dat in de apparatuur gekropen is, elke dag is het wel weer raak en werkt er iets niet ivm stof.

Verder is er dan nog het feit dat het personeel een samengeraapt hoopje is van mensen van concurrerende labs en nieuwelingen (dit lab krijgt er de 2/3 productie bij die hun concurrent eerst deed en het personeel van die concurrent werkt nu dus voor dit lab). Dus we zitten met een groep mensen die allemaal ervaren zijn, maar allemaal al hun eigen methodes ontwikkeld hebben om dingen te doen, wat soms ook wel voor uitdaging zorgt. De mensen die origineel bij dit lab hoorde, menen uiteraard dat alle nieuwelingen zich moeten aanpassen naar hun methodes, maar de nieuwelingen zijn in de meerderheid, dus die proberen gewoon hun eigen methodes te blijven houden. Dus er is momenteel geen gestructureerde manier van werken en structuur is eigenlijk wel heel belangrijk op een lab om fouten te voorkomen.

Gelukkig wonen er alleen nog optimisten hier in deze regio, dus ondanks de chaos en gebrek aan structuur, blijft iedereen er vrolijk en gemoedelijk onder :)

Het bedrijf doet wel z'n best om iedereen samen te smeden tot een groep. Elke afdeling heeft een vrij ruim budget om gezamenlijke activiteiten te organiseren en ze hebben verplichte bijeenkomsten waarin iedereen gemotiveerd wordt om over problemen te praten en oplossingen aan te dragen en om ook mensen van andere afdelingen te leren kennen.

Dus de dag voor mijn eerste werkdag had ik al mijn eerste etentje met de collega's van de afdeling en de dag na mijn eerste week al een bijeenkomst met peptalk en kennismaking met mensen van andere afdelingen.

Dus ze houden mij wel goed zoet met het bedrijf atm, wat inhoudt dat arme Keith meestal zijn tijd alleen moet doorbrengen... Dat is wel even wennen, na zo veel maanden samen gehad te hebben. Intussen hebben we wel een laptop gekocht, dus hij zet de zoektocht naar werk voort en speelt voor huisman.

De politie heeft intussen wat spullen terug gestuurd die ze van de boef hadden afgepakt. We kregen zelfs een paar bonus items, die helemaal niet van ons waren :p Helaas zaten ons hard drives, laptops, film camera en het kettinkje van mijn moeder er niet bij, die hadden we eigenlijk liever terug gehad als een Slipknot t-shirt en een pakje wiet (die dus niet van ons waren).

Na goed, we zijn nog in afwachting of we worden uitgenodigd om zielig te komen doen in de rechtszaal (volgens een advocaat waar we mee gepraat hadden was een rechter dan meer geneigd om een financiële vergoeding voor ons als straf op te leggen). We zijn intussen al blij met de dingen die we wel terug hebben, zoals Keith's dure winterjas en vliegvis spul.

ria wassenberg

Goeie verdeling van de rollen lijkt me zo :-)

Heerluk........als je thuiskomt van je werk staat je eten al klaar!

Grzzzzzzzzzz R&B

Paul

Super om te lezen dat je al aan het werk bent. Wow, knap van jullie, hoe jullie het allemaal hebben aangepakt.

Kees

Ach, je moet maar denken: het had erger gekund. Fijn dat je (Chaotisch) werk hebt. Nu Keith nog.
Succes, groetjes, Kees.

Wendy

Achja Kees, je kent me: ik doe het juist erg goed in situaties waarin veel mensen hun draai niet kunnen vinden.
Dus het geeft een goede gelegenheid om te laten kijken wat wij Nederlanders allemaal aan kennis en creativiteit in huis hebben ;)
Soms zijn het inkoppertjes vanuit de ervaring in het Laurentius: doorzichtige tape over barcodes plakken bij WADiana, dank jullie wel voor het briljante idee Gerda en Ria :) Hier drinkt de WADiana trouwens wel de flesjes helemaal leeg...

rikus

leuk om te lezen dat je volop aan het werk bent. en voor Keith, die heeft helemaal de ideale situatie. hoeft op een klein beetje huiswerk en lichte kookwerkzaamheden, niets te doen de rest van de dag.
lekker chillen aan het water met zijn vliegvissen. heerlijk.

greetz

Jan

Misschien moeten jullie Danny en Dave eens inhuren om met tafels enzo te slepen (we noemen ze nu al "Buurman & Buurman" ). Nog een applicatiebeheerder nodig ........?? ;-)

Wendy

Ja hoor, kom allemaal maar gezellig meehelpen :)
Er staan een stapel tafels klaar om over de verschillende labs verdeeld te worden, internet en intranet werken nog steeds niet, dus hulp is welkom.
Neem een luchtbed mee en dan kunnen jullie bij ons komen logeren zolang.
Stuur eens wat foto's van de grote verbouwing bij jullie, tot nu toe zijn alleen foto's van de ontvangst hier aangekomen... ;)

Thea Snijders

Hoi Wendy
Na jaren zelf in een verbouwing te hebben gezeten, kan ik me voorstellen dat je je op je nieuwe werkplek wel thuisvoelt. Nog bedankt voor je attentie; we hebben lekker van je "bericht" gesmuld.

Groetjes TheA