KiwiWendy.reismee.nl

Laatste update voor dit jaar

Allereerst wil ik alvast iedereen fijne feestdagen toewensen! Kerstkaarten doe ik nog steeds niet aan. Dus niet getreurd als je er geen onvangt, je bent niet vergeten, maar ik doe gewoon niet mee aan dat ritueel.

Hier wordt het zeker geen witte kerst, maar hopelijk wel een zonnige. Tot nu toe ziet het er goed uit, het schommeld tussen de 18-28 graden de laatste weken , dus het kan wel wat worden. We hopen er een mini-vakantie van 5 dagen van te kunnen maken, de kampeerspullen staan al klaar, dus nu even afwachten wat de zon ervan denkt.

Kerstsfeer krijgen we uiteraard niet te pakken met zulk weer, al zijn de Kiwi\'s wel al helemaal in de mood ervoor. Het lab hebben we zeer uitbundig versierd, met flikkerende lampjes en alles erop en eraan. De baas hebben we verrast na z\'n vakantie met een volledig versierd kantoor, compleet met treinset en zingende kerstballen en toeters en bellen overal.Tja, dat krijg je als personeel tijd te veel heeft, dan gaan ze gekke dingen doen :p

Dus ja, nog steeds niks te doen op het lab. Intussen ben ik meestal de klos met interne audits en met bestellingen wegruimen etc, maar nog steeds veel lege tijd. En interne audit klinkt niet zo erg als het lijkt hoor, dat duurd hier maar een kwartiertje ofzo. Je neemt 3 monsters en controleerd of die op de juiste manier zijn afgehandeld, dat is de hele audit. Dus ik vind het wel grappig, met nog in het achterhoofd hoe we dit in Nederland aanpakten (daar waren wel een aantal mensen een flinke tijd mee zoet). Ik ga hier ook niemand van belang vertellen hoe het anders kan, deze audits bevallen me opperbest :p

Intussen ben ik met een horticulture cursus begonnen, plantjes kweken. Altijd handig met het oog op een toekomst buiten het lab. Ze willen zelfs zo graag dat mensen dit vakgebied in gaan, dat de overheid het volledige lesgeld betaald! Dus daar moet wel werk mee te vinden zijn lijkt me en tuinieren vond ik altijd al leuk, dus misschien past het ook wel bij me.

Keith heeft intussen een andere baan, bij een trust company deze keer (ben niet zo thuis in dit soort bedrijven, dus ik weet zo even niet wat we dat in het Nederlands zouden noemen). Ze voeren bijvoorbeeld testamenten uit (kijken dat het geld terecht komt zoals het bedoeld was) en bealen rekeningen voor bedrijven vanuit potjes geld in hun beheer etc. Ik snap er de ballen van, maar Keith weet er een heel stuk meer van, dit past wel redelijk goed bij hem. Is maar een tijdelijk contract voor zwangerschapsverlof helaas, maar met een beetje geluk kan ie daarna toch blijven.

Verder ligt de aanvraag weer klaar voor Keith\'s permanente visum, dus weer een paar spannende weken voor ons in het verschiet. Weer hetzelfde ritueel met brieven van mensen die verklaren dat we een koppeltje zijn (dit keer moesten het brieven van Kiwi\'s zijn) en foto\'s en poststukken en rekeningen etc. Hopelijk zijn ze er nu dan toch van overtuigd dat we niet doen alsof, maar dat we toch echt een relatie hebben.

We gaan zowat elk weekend er op uit om te wandelen in de meest prachtige gebieden,we genieten er op en top van dat we zo veel moois binnen handbereik hebben. Een dagje thuis is ook niet verkeerd, met zo\'n mooi uitzicht en een prachtig park om de hoek is het zelfs op een wat regenachige dag nog adembenemend.

En verder zullen velen van jullie wel hebben meegekregen dat ik weer tante geworden ben, mijn broer Louis en z\'n vrouw Maartje hebben weer een dochtertje gekregen! Dat is wel een bezoekje aan Nederland waard weer, dus volgend jaar kom ik weer even een paar weekjes jullie kant op! Dus zet de vlaai maar alvast klaar :p

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active