KiwiWendy.reismee.nl

Onze eerste kiwizomer als inwoners van dit land - Verhalen

De zomer zit er weer op, dus het is langzaamaan weer tijd voor een update!

We zijn meteen met onze neus in de boter gevallen met onze eerste zomer, wat een lekker weertje!

Iets van 5 dagen regen over de laatste 4 maanden zoiets, de rest veel zonneschijn en af en toe eens een wolkje. Dat zal waarschijnlijk in het najaar wel veel modderstromen opleveren, als de weergoden zich opeens herinneren dat ze zijn vergeten ons te bewateren. Dat is (gelukkig) toch meer een probleem van de wat landelijkere gebieden, in de stad hebben we niet zo veel zand/modder.

Voor ons dus vooral de voordelen van mooi weer, dus we hebben heel veel mooie uitjes gemaakt rondom Christchurch. Enkele hoogtepunten waren :

De wandeling bij Lake Taylor met de kerstmis. Wij onze rugzakken volgeladen met allerlei luxe lekkernijen, er van uitgaande dat het maar 4 uur lopen was naar de hut waar we kerst zouden doorbrengen, bleek het toch meer iets van 6-7 uur lopen te zijn. Mooie wandeling, maar op het einde waren we toch wel moe, mede dankzij alle extra ballast. Eenmaal gesetteld in de hut hadden we wel een zeer luxe kerstdiner, voor hut-in-the-middle-of-no-where dan.

Mount Sunday. Zeer korte en gemakkelijke wandeling, maar de uitzichten zijn spectaculair. Niet voor niets een van de locaties of Lord of the Rings. Grappig is dan als je daar op eigen houtje gekomen bent en dan stopt er opeens een bus met toeristen die een zeer dure LOTR tour geboekt hebben. Dan heb je meteen het idee dat je geld bespaard hebt, geeft toch weer een extra goed gevoel :)

Arthurs pass. Bealey Spur track. Gemakkelijke wandeling van 4 uur zoiets, met mooie uitzichten over de omgeving. We waren er wel al geweest vorig jaar, maar toen we uitgenodigd werden om die track te doen met mensen, vonden we het geen enkel probleem om die mooie route nog een keertje te lopen.

Midnight Stargaze tour bij Lake Tekapo. Een van de uitjes die we met Keith\'s pa gedaan hebben toen die op bezoek was in Februari. Ongelooflijk hoeveel sterren je daar kunt zien! En door de telescopen lieten ze ons dingen zien zoals nebulars en clusters, maar het meest indrukwekkende vonden we toch Saturnus. Die was zo mooi met z\'n ringen er omheen! We hebben leren navigeren met het Southern Cross sterrenbeeld (hopelijk hebben we die wijsheid nooit nodig) en veel andere sterrenbeelden en de Melkweg gezien.

Op de eerstvolgende wandeling na Keith\'s pa bezoek hadden we eigenlijk wel navigatie skills nodig, maar dat was overdag, dus we hadden niet zo veel aan ons nieuwgeleerde trucje met de sterren. Dat was een wandeling bij Lewis Pass. Een collega van Keith had die wandeling gevonden in een wandeltijdschrift en Keith zei tegen mij dat het 4 uur naar de hut was en dan 6 uur via de andere kant teruglopen. Toen we bij de groep kwamen, dachten hun dat het 8 uur teruglopen was en uiteindelijk kwam het neer op 10 uur. De 4 uur naar de hut waren gemakkelijk en mooi en we hadden een gezellige avond daar met een mooi kampvuur. De dag erna vertrokken we al vroeg om 8 uur \'s morgens en de problemen begonnen al na de eerste bocht. Stijl bergop door het bos heen zonder wandelpaadje. Diegene van de groep die navigeerden hadden goed werk verricht, want na een uur ploeteren door de struiken en bomen kwamen we dan op de goede plek het bos weer uit. Daar zagen we berg nr 2 verrijzen. Gelukkig met minder begroeiing, dus nu konden we tenminste zien waar we heen gingen en van het uitzicht genieten. Na een uur stijl bergop ploeteren weer, konden we berg nr 3 zien. Langzaam begon ik mijn neus wel vol te krijgen van het continue bergop lopen, maarja, er zat niks anders op als die 3de berg ook maar op te klauteren. Gelukkig was het daarmee ook klaar en werd de wandeling wat vlakker. Totdat we aan de afdaling begonnen, dan was 1 zeer steile helling, waar we gelukkig op onze bipsen vanaf konden glijden. Effe pauze voor de beentjes dus :) Toen dachten we dat we er bijna waren en dat we alleen maar eventjes de rivier hoefden te volgen om weer bij de auto te komen. En dat duurde en dat duurde en dat duurde maar. Zo\'n 4-5 uur constant over de rivier hopsen, want een paadje liep er niet langs en soms was er links plek en soms rechts, dus ontelbare keren de rivier oversteken. Dus iedereen was erg blij toen we uiteindelijk dan toch nog voor het donker bij de auto\'s aankwamen. Ondanks dat het een hele mooie wandeling was, gaan we deze denkelijk toch niet nog een keertje doen. Het was toch wel wat veel om eventjes in een weekendje te doen, 3 dagen ervoor uittrekken zou beter zijn...

Het weekend erna dus lekker rustig aan en hebben we een bevriend koppeltje van Zuid-Afrika meegenomen naar Kaikoura om te vissen. Naja, de heren dan, want wij dames hadden het niet helemaal op de hoge golven. Wij hebben gewoon een mooie (makkelijke en korte) wandeling gemaakt en ijs gegeten. Het was nu wel superleuk in Kaikoura. Het is altijd al een hele mooie locatie (was er al 5 keer geweest), maar nu waren er ook heel veel jonge zeehondjes, dus dat was nog een extra traktatie.

Naja, we hebben ons dus niet verveeld de afgelopen maanden, te veel om hier allemaal op te noemen ;)

Tussendoor natuurlijk werken, want een echte vakantie hebben we niet gehad. Maar dat was niet zo heel erg, elk weekend was ook eigenlijk al een kleine vakantie.

In februari is Keith\'s pa een paar weekjes komen logeren, dus ook daarmee hebben we wat uitjes gemaakt. Ook wel fijn om Keith\'s pa wat beter te leren kennen, want we hebben niet zo veel kans om elkaars familie te ervaren.

Intussen nog geprobeerd de tuin in orde te houden, zo ver er tijd voor was, maar intussen liggen we vooral mijlenver achter met het snoeiwerk. Dus als iemand het idee krijgt om hier binnenkort onverwachts aan de deur te kloppen, krijgt ie meteen een snoeischaar in de handen geduwd ;)

Verders: Keith z\'n contract is verlengt voor een half jaar, dus die is ook nog even onder de pannen. Bedrijf is onlangs overgenomen, dus het is erg onzeker hoe het daar verder gaat. Hij heeft zijn permanent visum sinds januari, dus nu hoeft ie niet meer lief voor mij te zijn om z\'n visum te krijgen ( gelukkig is ie toch nog steeds even lief).

En last but not least: in mei kom ik eventjes wat van jullie lentezonnetje meepikken en wat achterstallige kraambezoekjes doen, dus be aware!

Zo, nu zijn jullie wel weer zo\'n beetje op de hoogte :)

Aja, foto\'s komen zodra mijn memory card meewerkt. Hij wil niet meer met onze computer praten, dus ik kan mijn foto\'s niet uploaden...