KiwiWendy.reismee.nl

Eindelijk eigen huis

Ha luitjes,

Ja, eindelijk is het dan zover, we hebben een huis! En wat voor een, met mooi uitzicht over de zee ook nog! Het bezitten van een huis is hier heel wat tegenwoordig, aangezien je 20% deposit moet ophoesten en doordat er geen capital gain belasting bestaat, zijn er veel investeerders die huzen opkopen en daarbij de prijzen hard opdrijven. Dus voor de gewone mens is het intussen een mission impossible om te kopen. Voor ons was het ook heel wat om het geld bij elkaar te sprokkelen en alle pensioenspotjes waar we onze handen op konnen leggen zijn leeggeroofd (maar een huis is ook een soort van pensioesnvoorziening). We waren al jaren aan het zoeken naar wat betaalbaars en uiteindelijk hebben we onze visie naar buiten de stad gelegd, waar we meteen tegen ons nieuwe stulpje aanliepen. Het is nog steeds maar 20 minuten rijden naar het centrum van Christchurch, dus het is ons een raadsel waarom niet meer mensen kiezen voor deze optie. Dus we voelen ons echt rijk nu! Zomaar naar de zee kunnen lopen is een ongekende luxe en elke morgen als we wakker worden en het adembenemende uitzicht zien, zijn we dolgelukkig dat we deze beslissing hebben genomen.

Ook op ander fronten gaat het voorspoedig. Mijn gezondheid gaat langzaam maar zeker vooruit. Intusen kan ik met minder dan een kwart van de medicijnen door het leven als een jaar geleden en nog steeds bezig met afbouwen. Dit komt doordat ik gezond eet en nog steeds braaf elke week een bioresonantie sessie doe. De enige reden waarom ik nog niet de rugzak pak en de bergen intrek is omdat mijn bijnieren wat inactief zijn geworden door de medicatie, maar die trekken langzaam maar zeker bij, dus volgende zomer hoop ik er weer helemaal bij te zijn!

Werk gaat ook voorspoedig. Deze zomer werk ik me best wel te pleuris, aangezien ik veel extra diensten heb aangenomen op het lab en ook druk ben met tuinieren. Maar op zich gaat dat allemaal goed :) Het labwerk is weer interessanter nu ik weer op een ziekenhuis lab werk en hier krijgen we ook zo'n beetje alle interessante gevallen van dit eiland+pacific islands+antartica, dus nu ga ik met plezier naar het werk. Deze week was iedereen erg opgewonden over een nematode die we in iemands bloed gevonden hadden (ja, wij labratten kunnen erg blij zijn met zoiets). Enkele klanten van mij zijn zo tevreden met mijn werk dat ze meedoen aan tuincompetities, wat erg vleiend is voor mij, maar ook wat extra druk op de ketel zet, want alles moet natuurlijk perfect zijn. Maar ondanks al het werk, hebben we ook hier en daar wel tijd om een weekendje/weekje te relaxen.

Na de kerst zijn we een weekje op vakantie geweest naar de Westkust, wat ook wel weer erg fijn was (die kust is veel groener als de onze).Tijdens die vakantie zijn we bij vrienden op bezoek geweest die een stukje land in the middle of no-where hebben waar ze een zelf voorzienend huisje opgezet hebben en wat fruitboompjes en groenten geplant hebben. En dan bij vrienden wiens ouders een huisje in Hanmer Spring hadden dat we mochten gebruiken. Dus het was erg leuk en gezellig. En dan volgende maand gaan we naar Guns 'n Roses! We maken er maar meteen een korte vakantie van, want anders loont het zich niet om helemaal naar Wellington te gaan (nu 8-9 uur rijden dankzij recente aarbeving in Kaikoura en 3 uur op de boot). Dus na de show gaan we lekker camperen in de Malborough sounds.

Met Keith gaat ook nog alles goed. Hij is nog happy met zijn werk en nu in de zomer gaat ie verschillende keren per week naar de golfbaan. Hij probeerd ook wat te tuinieren tegenwoordig, wat niet zo'n succes is, maar langzaam maar zeker probeer ik hem de goede kant op te sturen. Onze frambozen hebben wel erg geleden onder zijn tuinier experimenten, aangzien hij ze voor onkruid aanzag, maar gelukkig groeien die ook wel weer terug (als onkruid :p). Verder loopt ie nu constant met een meetlint door en om het huis om dingen op te meten. Als we nieuwe (2de handse) meubelen kopen moet het natuurlijk wel perfect passen!

Ikzelf heb me meer toegelegd op het maken van gezonde drankjes. Ik heb intussen weer een kombucha zwam en water kefir, dus heb weer lekker verfrissende drankjes aan het brouwen. Verder ben ik bezig met de tuin te plannen, groentetuin planten, boompjes omhakken en wat nuttigere boompjes planten, beslissen waar planterboxen moeten komen enz. Studie ligt even stop in de zomer, dat begint eind februari weer. Dus nu geniet ik even van het feit dat ik niet elke week weer een of andere deadline heb voor werkstukken, exams etc.

En dat was het wel weer zo'n beetje geloof ik :)

Reacties

Reacties

Toos Peerlings

Jullie mogen wel heel erg trots zijn op wat jullie in korte tijd allemaal hebben bereikt. Heel veel Geluk en Plezier in jullie nieuwe eigen huis! Leuk om te lezen weer deze update.

Aziz El moumni

Beste Wendy,
Fijn om te horen dat het weer goed met je (jullie) gaat.
Gefeliciteerd met jullie nieuw stulpjes.
Heel veel geluk en plezier.
Groetjes,
Aziz

Ester

Gefeliciteerd en heeeeel veel geluk in jullie nieuwe huis! Het klinkt heerlijk!

Kees

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Leuk dat jullie nu zo'n huis hebben. Veel plezier en denk aan je gezondheid. Groetjes, Kees.

yvonne

Jullie zijn het schoolvoorbeeld waar hardwerken en groot dromen toe kan leiden. Keep up the good spirit luitjes en geniet vooral van jullie prachtige uitzicht!

Cecile

Hoi Wendy, Fijn voor jullie een nieuw huis. Ik ga nu snel de foto's bekijken. Ik ben nog niet aan mijn pensioen toe maar er is hier ook veel. Heb je nog steeds je oude mailadres? Ik vind FB geen fijn medium dus dat volg ik niet. Veel geluk! Lieve groet Cecile

Wendy

Hoi Cecile, ik heb nog steeds hetzelfde email adres. Stuur eens een mailtje hoe het met jou gaat :)

Alle andere mensen: ook bedankt voor jullie lieve woorden! En iedereen is van harte welkom om een tijdje met ons mee te komen genieten als jullie toevallig eens in de buurt zijn :)

Manuel

Dat hebben jullie toch wel even mooi voor elkaar zeg. Prachtig uitzicht ook!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active